Fakty

Developer:
All Blue Studio
Powstałe w Polsce

Data wydania:
Styczeń 2018

Platformy:
Apple App Store

Strona:
allbluestudio.com

Cena:

USD(wkróce)
EUR(wkróce)
PLN(wkróce)
GBP(wkróce)

Opis

Złodziej Życzeń to pierwsza interaktywna książeczka-aplikacja stworzona w całości przez trzyosobowy zespół All Blue Studio, a której premiera została przewidziana na jesień 2017 roku.

Główna bohaterka opowieści – Katarzynka – to kochająca książki, odważna dziewczynka, która swoją determinacją oraz inteligencją stara się ocalić marzenia mieszkańców, by ustrzec ich przed magią tajemniczego potwora – tytułowego Złodzieja Życzeń.

Aplikacja pozwala dziecku wpływać na kształt historii poprzez wybranie własnych odpowiedzi/akcji, a następnie śledzenie ich konsekwencji przy pomocy pięknych, książkowych ilustracji. Rozwija przy tym kreatywne myślenie, umiejętności czytania oraz porusza trudne tematy takie jak spełnianie lub rezygnowanie z marzeń, dając rodzicom i dzieciom wygodne narzędzie do wspólnych dyskusji.

Złodziej Życzeń to także historia, która porywa odbiorcę na nowo w świat rodem ze starych baśni – dzięki podróży pomiędzy dwoma odmiennymi rzeczywistościami (uroczym, starym miasteczkiem i jego koszmarną wersją) - gdzie „żyli długo i szczęśliwie” jest tylko jednym z możliwych zakończeń.

Wiek: 7+
Dostępna: bezpośrednio ze strony internetowej lub przez App Store
Języki: angielski, francuski, niemiecki, polski (następne w przyszłości)

Historia

Pracę nad projektem Złodziej Życzeń rozpoczęły się w 2016 roku, kiedy do zespołu dołączyła trzecia osoba - ale sam pomysł na aplikacje był znacznie starszy, przez co zmiany w scenariuszu oraz pierwsze koncepty postaci czy plansz powstawały nieprzerwanie od 2015 roku.

"W zasadzie od początku wiedzieliśmy, że chcemy, aby Katarzynka (wtedy jeszcze po prostu “Dziewczynka”) i Złodziej ("Potwór") wystąpili razem w duecie. Była to jednak konwencja bardziej komediowa, z ciągłymi ucieczkami, gagami i próbą wymuszenia na Złodzieju oddania ukradzionych monet. Z czasem odkryliśmy jednak, że wolelibyśmy poważniejszą historię, a w związku z tym potrzebowaliśmy pasującego do niej bardziej interesującego Złodzieja. Obecny Złodziej także dysponuje mocami. Nie są one już jednak aż tak komiczne. Zmieniły się również jego motywy – ze zwykłej chciwości czy złośliwości, stał się bohaterem bardziej złożonym, więźniem Fontanny, o skrytej tajemnicą przeszłości."
— Lucyna Markowska, scenarzysta & game designer

"Zaczynając prace nad Złodziejem Życzeń, stanęliśmy przed trudnym wyborem: na jaką platformę chcemy tworzyć? Początkowo skłanialiśmy się w stronę Unity i jego możliwości. Oczywiście, darmowy silnik, dzięki któremu można wydawać na Windowsy, Androida, Steam'a to ogromna zaleta, ale i niemałe problemy. Wtedy gdzieś śmignęła propozycja iOS. Początkowe podejście było raczej... hmmm... nieufne. Niby jakieś doświadczenie z tą platformą już mieliśmy, ale obawialiśmy się, że jeśli ją wybierzemy, to ograniczymy się już tylko do niej. "Ok, ok, spróbujmy." - i to był dobry wybór, potwierdzony przez szybkie postępy prac."
— Krzysztof Paczoska, developer

Charakterystyka

  • Klimat tradycyjnej baśni
  • Podróż przez dwa światy
  • Ponad 40 ilustrowanych stron
  • Różne opcje dialogowe i zakończenia
  • Oryginalna muzyka
  • Gry logiczne wewnątrz aplikacji

Video

Trailer YouTube


Obrazy

the-thief-of-wishes3.png
the-thief-of-wishes1.png
the-thief-of-wishes5.png
the-thief-of-wishes6.png
the-thief-of-wishes2.png
the-thief-of-wishes4.png

pobierz logo jako .zip (1MB)
logo


Wybrane artykuły

  • "This is, undoubtedly, a story for kids, but that doesn’t leave out the parents. Your role as a parent becomes an integral, supplementary one: talking to your kid(s) about the questions The Thief of Wishes proposes. (...) And with so many mysteries afoot—a distorted dream, a mysterious monster, and a magical fountain to name a few — The Thief of Wishes is chock full of potential conversations."
    - Zachery Bennett, Entertainment Buddha
  • "After spending the weekend watching classic Pixar films and reminiscing over my slowly fading youth, as well as going to see the brilliant 2017 adaptation of Stephen King's horror classic It, a cute, cartoony fairy tale story combined with creepy overtones is exactly what I need right now. "
    - Rob Funnell, toucharcade.com
  • "It's been a while since we've had an interactive book on the horizon, and The Thief of Wishes looks too pretty NOT to mention. "
    - Emily Sowden, Pocket Gamer


Informacje o All Blue Studio

Opis
All Blue Studio to małe, niezależne studio utworzone przez trzyosobowy zespół w maju 2016 roku. Głównym celem studia jest przygotowanie aplikacji mobilnych łączących w sobie cechy gry paragrafowej z elementami tradycyjnych baśni.

Historie opowiadane przez All Blue Studio wyróżniają się wyjątkową oprawą wizualną - szczegołowymi, bardzo książkowymi ilustracjami wraz z elementami animacji - oraz niepowtarzalnymi bohaterami o wyrazistych osobowościach i motywach.

Więcej informacji
Więcej informacji o All Blue Studio, logo oraz istotne adresy są dostępne tutaj.


The Thief of Wishes Credits

Lucyna Markowska
Mechanika gry / Scenariusz

Magdalena Markowska
Grafika / Animacja

Krzysztof Paczoska
Programowanie / Animacja

Piotr Jędrzejczyk
Muzyka / Efekty dźwiękowe


presskit() by Rami Ismail (Vlambeer) - also thanks to these fine folks